Piano Studi

Periodo di presentazione: dal 4 ottobre al 22 ottobre 2021

Lauree triennali

Per scegliere/modificare il Piano degli studi è necessario aver rinnovato l'iscrizione all'a.a. 2021/2022 con il pagamento della prima rata (l’iscrizione risulterà effettiva dopo circa 7-10 giorni dal pagamento).
Tutti gli studenti sono tenuti a presentare il piano studio secondo le indicazioni previste dalla guida di Facoltà attraverso la pagina personale iCatt.
Sono esclusi:

gli studenti iscritti al 1° anno per i quali il piano degli studi verrà caricato in automatico.

Possono rivolgersi allo sportello del Polo studenti:

gli studenti iscritti al 1°, 2° e 3° anno di corso che intendono inserire dei corsi sovrannumerari, anticipi o eccezioni, presentano tale richiesta al POLO STUDENTI

ATTENZIONE
Gli studenti in attesa di immatricolazione presenteranno il Piano Studi entro 15 giorni dalla data di perfezionamento della stessa.
Gli studenti iscritti a seguito di trasferimento da altro ateneo, passaggio, seconda laurea, ripresa carriera e tutti coloro che chiedono modifiche al piano di studio diverse da quanto previsto dalle Facoltà, dopo avere presentato il piano di studio, devono attendere l’approvazione dello stesso prima di poterlo visualizzare nella propria pagina iCatt.
Si consiglia di effettuare la stampa del piano studi come ricevuta.
E' importante effettuare la presentazione del piano nei termini stabiliti.
Per ritardi contenuti entro sette giorni dalla scadenza, il piano di studio potrà comunque essere presentato, previo pagamento della prevista indennità di mora che ammonta a € 100.

In order to choose/modify the Study Plan students must have renewed their enrolment to the academic year 2021/2022 through the payment of the first instalment (the enrolment will be effective about 7-10 days after payment).

All students are required to present their study plan according to the indications provided in the Faculty guide through their personal iCatt page.

This does not apply to:

students enrolled in the 1st year, for whom the study plan will be uploaded automatically.

The Student Services can be contacted by:

students enrolled in the 1st, 2nd and 3rd year of study who intend to enter supernumerary courses, advances or exceptions: after having submitted and confirmed the online study plan, they must hand in a printout of the receipt inserting the courses they intend to add.

WARNING

Students awaiting enrolment will present the Study Plan within 15 days since the completion of enrolment.

Students enrolled following transfer from another university, transfer from another degree programme within Università Cattolica, second degree, resumption of studies and all those who request changes to their study plan other than those provided for by the Faculties, after submitting the study plan, must wait for its approval before being able to view it on their iCatt page.

It is advisable to print the study plan and keep the printout as a receipt.

It is important that you submit your study plan within the set deadlines.

Study plans submitted within 7 days after the deadline may still be accepted but you’ll be required to pay a late fee of €100.

If you have not submitted a study plan within 7 days after the deadline, then one will automatically be registered on your behalf which you will not be able to change.

Lauree magistrali

In order to choose/modify the Study Plan students must have renewed their enrolment to the academic year 2020/2021  through the payment of the first instalment (the enrolment will be effective about 7-10 days after payment).

The Student Services can be contacted by:

students with previous careers (transfer from another university, transfer from another degree programme within Università Cattolica, second degree, resumption of studies)

enrolled students who intend to enter supernumerary courses, advances or exceptions: after having submitted and confirmed the online study plan, they must hand in a printout of the receipt inserting the courses they intend to add.

WARNING

Students enrolled following transfer from another university, transfer from another degree programme within Università Cattolica, second degree, resumption of studies and all those who request changes to their study plan other than those provided for by the Faculties, after submitting the plan, must wait for its approval before being able to view it on their iCatt page.

It is advisable to print the study plan and keep the printout as a receipt.

It is important that you submit your study plan within the set deadlines.