Transfers

Students can transfer to Università Cattolica by enrolling on a degree programme at the same level or lower than the one they are leaving.

To do so, students must check their own curriculum to see whether they can access the programme and what potential credits they may already have, by logging on to the Enrolment portal. They will have to provide information on the individual courses taken, completed with: relevant disciplinary category (as appropriate), credits (as appropriate), grades and pass dates.

They must also submit a transfer request at the university they intend to leave.

The admission criteria for each Faculty may be checked on the Offerta Formativa faculty pages.

È consigliabile, per chi intende trasferirsi presso un altro Ateneo, verificare presso l'Università di destinazione le scadenze e le relative modalità di accesso.

La richiesta di trasferimento può essere presentata dal 13 luglio 2020 al mese di ottobre di ciascun anno accademico.

Prima di presentare la domanda lo studente è tenuto a regolarizzare eventuali posizioni debitorie pregresse.

Per ufficializzare la richiesta è necessario:

1.    Chiedere informazioni e la modulistica attraverso ICatt “Richiesta informazioni”

2.    Attendere di ricevere nella propria casella di posta elettronica:
•    copia domanda di trasferimento
•    copia modulo elenco esami sostenuti
•    bollettino MAV per il pagamento dei Diritti di Segreteria (rilascio foglio di congedo) pari a € 60

3.    Inoltrare:
•    copia domanda di trasferimento compilata firmata e corredata di marca da bollo (€ 16,00)
•    copia modulo elenco esami sostenuti
•    ricevuta pagamento bollettino MAV per i Diritti di Segreteria (rilascio foglio di congedo) d pari a € 60
alla casella mail richiesta.trasferimentoinuscita-mi@unicatt.it indicando nell’oggetto:
FACOLTA’ DI APPARTENENZA - COGNOME NOME e NUM. MATRICOLA

4.    Spedire la domanda di trasferimento in originale e i relativi allegati tramite posta RACCOMANDATA R.R.

If students submit a request to transfer to another university after 31 October, they must provide the relevant Student Services Centre with the authorisation (in the original) issued by their prospective university.

They must also pay the additional admin fees, depending on when the request is submitted, as reported in Tuition and University fees regulations.