Procedure for renewing enrolment

AVVISO:
per informazioni su Rinnovo iscrizione ad anno successivo al primo vai alla sezione Contributi e agevolazioni

Students confirm their intention to enrol on the upcoming academic year by paying the first instalment of annual tuition and university fees. Enrolment is automatically registered upon receipt of payment (4-5 days).

The payment slip (MAV) is available in iCatt as of mid-July (“Fees and financial support” under “Online registrar”).

A ‘Personal income form' is available in iCatt and is to be used to submit information regarding personal data and household income details which will be used to calculate the annual tuition and university fees (“Fees and financial support” under “Online registrar”).

As long as the degree programme is active, regular standing (in corso) students can modify their study plan by renewing as repeating students their enrolment at Student Services at their respective campus.

Regular standing (in corso) students expecting to graduate during the last available final examination session (February and/or April) are exempt from paying the first instalment of annual tuition and university fees pertaining to the following academic year.

Lo studente risulta fuori corso dopo:

• il terzo anno per le lauree triennali
  • il secondo anno per le lauree magistrali
  • il quinto anno per le lauree a ciclo unico
  • in caso di rinnovo d'iscrizione dopo il 31 dicembre

Per la Facoltà di “Medicina e Chirurgia” esiste la condizione di studente fuori corso intermedio; per gli ulteriori dettagli si rimanda alla guida di facoltà.

Con il versamento della prima rata dei contributi universitari l’iscrizione è rinnovata, trascorsi i giorni lavorativi (4-5 gg) necessari per la verifica del pagamento. Si raccomanda pertanto di evitare pagamenti in prossimità delle scadenze.

Il bollettino MAV è disponibile sulla pagina personale iCatt a partire dalla metà del mese di luglio (sezione Segreteria online – contributi e agevolazioni).

E’ necessario inoltre compilare on line la dichiarazione relativa ai redditi per la determinazione dei contributi universitari per i versamenti successivi; il link all’applicativo è disponibile nella pagina personale iCatt (sezione Segreteria online – contributi e agevolazioni).

Lo studente fuori corso, dei corsi di laurea ancora attivi, può modificare il piano studi rinnovando l’iscrizione come studente ripetente; a tal fine è necessario presentare domanda al Polo studenti della sede di riferimento.

Gli studenti fuori corso che prevedono di laurearsi entro l'anno accademico di ultima iscrizione, cioè entro la sessione di febbraio e/o aprile, non devono effettuare il rinnovo di iscrizione.

Deferred standing (fuori corso) students (i.e. those enrolled outside prescribed programme duration) enrolling on programmes not set at a fixed tuition rate will pay 15% less on the second and third instalment than students in regular standing. While for integrated five-year/six-year degree programmes that are not set at a fixed tuition rate, the reduction is 18%.

Repeating students will pay 5% less on the second and third instalment than students in regular standing.

Students expecting to graduate during the last available final examination session (February and/or April) are exempt from paying the first instalment of annual tuition and university fees pertaining to the following academic year.